lørdag 19. desember 2015

Julekos

Min eldste sønn er veganer. Han bringer et forfriskende bidrag til husholdningen med ulike retter og nye idèer til å sette på bordet. Selv om jeg aldri kommer til å forlate kjøttgrytene fullstendig, liker jeg å fokusere på den delen av kostholdet som handler om mat som fortsatt har mest mulig næringsinnhold i seg. Men nå er julen her og vi åpner armer og mage for sesongens slikkerier.

Når jeg tenker på vegansk mat, så tenker jeg at det er sunn mat. Til min store overraskelse så har jeg forstått at man kan godt spise helt vegansk uten å være så innmari sunn... Potetgull fra Kims er feks fullstendig vegansk...

I går ble det laget veganske karameller og resultatet var upåklagelig. Å spraylakkere lokkene til babymatglass og pynte med litt granbar og tråd og putte en enkel merkelapp på så har man en hyggelig vennegave...  Cellofan rundt hver karamell måtte til og min sønn og jeg fant ut at det var ikke helt enkelt å få denne celofanen til å lystre slik vi hadde sett for oss. Men til slutt ble det bra. Jeg skal ikke hevde at denne vennegaven er sunn, men den er garantert vegansk. Oppskriften som ble brukt ble funnet på nett.

 Veganske karameller i babyglass med spraylakkerte lokk. GOD JUL! til venner og bekjente! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar