fredag 20. februar 2015

Granateplerensking

Dagens frokost bestod blant annet av granateple... Ja du vet den deilige forfriskene frukten som du ikke helt vet hvordan du skal angripe uten at det blir en masse søl... Granatepler fantes ikke "i min verden" da jeg var barn, den var bare en mystisk frukt, omtalt i bibelen. (Høysangen m.fl.) Men så flere tiår senere, får du kjøpt dem på dagligvarebutikken, uten at noen hever så mye som et øyenbryn. Det eneste som er mystisk med dem er hvordan du får de saftige frøene ut, uten å bruke vann. Så hva gjør jeg. Jeg går til youtuuuube affkårs..... ;)


Jeg syntes dette så fantstisk lettvindt og renslig ut, det var bare et problem, -jeg fikk det ikke til å fungere.      ---
Mulig jeg ikke var agresiv nok, eller jeg hadde skjært frukten i to i feil vinkel... eller det var granateplets egen skyld, fordi den var umoden, overmoden eller altfor introvert...

Jeg kunne like gjerne ha sansen for å gjøre det på denne måten. Til syvende og slutt så blir jeg sittende å pelle og renske uansett.  Hvilken teknikk bruker du på denne deilige frukten? 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar