onsdag 16. desember 2015

Julekulejakt

Juleryddemodus... Nei, la meg korrigere meg selv; Rydde-før-jeg-kan-virkelig-juleforberederydde-modus. Ok, den setningen avslørte meg totalt. Det er ikke alt for lenge til jul, og jeg er overhodet ikke i nærheten av å være forberedt i den grad jeg ønsker, selv ikke etter å ha lagt lista så lavt at selv tøffelen til julenissen er god nok pynt for å få meg i julestemning.

Årsak til lav listføring julen 2015 er; jeg er nyinnflyttet. Man setter ikke kravene høyt i en sådan stund. Uttrykk som "7 slag til jul" og "rundvask" eller "pussing av sølvtøy" er omdefinert for sessongen til fremmedord med ukjent opprinnelse og blir straks arrestert og puttet i en mental bortgjemt og glemt-skuffe, for aldri mer å se dagens lys før neste advendt. Da blir saken deres (jeg snakker fortsatt om disse skremmende uttrykkene) tatt opp igjen og vurdert av et bredt juridisk og språklig arbeidsutvalg. Jeg har tross alt bare to armer, også i adventstiden.

Jeg har allikevel tid til å drømme om julepynt. (Det som er moro er ofte det beste!) og det jeg drømmer om å skape nå er en julekulekrans av det virkelige dekorative slaget! Jeg kom nemlig over en julekulekranstutorial som det så lettvint heter... og forelsket meg sporenstreks i idèen og siden hodet mitt bestemte seg for fargene i går, så er alt jeg ser for meg i de fargene... Ja jeg er en fargefreak innimellom. Så jeg må finne de riktige fargene som jeg vil ha. Jeg har allerede gått til innkjøp av bronsefargede juler i ulike størrelser men er nå på utkikk etter lyseblå, isblå og turkisnyanser uten at det koster skjorta. Jeg antar jeg trenger mellom 40-80 stk av den typen. Kleshengere av typen tutorial-damen har, vet jeg ikke hvor jeg får tak i, men jeg har ståltråd, og det er jo en greit utgangspunkt vil jeg tro. Ønsk meg lykke til og det hadde vært moro å hørt fra deg om du vet hvor jeg får tak i uknusbare julekuler i lyseblå og turkisnyanser i hopetall...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar