søndag 3. april 2016

There is no other name, given to us among men... og jeg vil bare synge det ut!

Denne søndagen har pianomannen og jeg, også vært to steder (to menigheter) for å prise Jesus og har sunget "flettene av meg"... Rett og slett fordi Jesus er verdt det, og jeg er takknemlig for at jeg får lov til å gjøre det. Ekstra stas var det å få med seg tre tenåringsjenter i menigheten Oasen, for å synge noen av sangene. De var så flinke, jeg er skikkelig stolt av dem! Og så er jeg velsignet med min modige venninne som evnet å ta flere sanger på sparket. Jeg synes jeg er virkelig heldig!

Jeg er så takknemlig for hvem Jesus er for meg. Han er alltid der, uansett hva som livet byr på. Han tok i mot meg som med usynlige åpne armer, for 4 år siden, etter 16 år borte fra troen. Jeg blir fortsatt fylt av glede og takknemlighet når jeg tenker på det. Jeg kommer aldri til å stanse å prise han, for han er som en stadig kilde inne i meg til glede og meningsfullhet, trøst og inspirasjon. Når livet stormer, han er mitt fjell, når livet er stille, er han vinden i seilene, når livet støyer er han min fred... Men mest av alt er han denne overveldende godheten... ord blir litt fattige, jeg vet ikke hvordan jeg kan beskrive hans nærvær og involvering i livet mitt.


Jeg synes ikke livet går på skinner og at alt er enkelt. Det er ikke det jeg sier, så langt derifra! Men Han er der. Han finner svarene, løsningene selv om jeg ikke ser dem. Han svarer på mine og andres bønner for meg og mine. Han bryr seg! Han er virkelig. Han er full av kraft, og noen ganger er det faktisk litt rart å stå... å synge for jeg kjenner hans kraft gjør noe med kroppen, den blir tung på en måte. Hans nærvær er reelt. Det er annerledes enn alt annet jeg har erfart, og for den som ikke har erfart det, vil det nok være rart å lese dette. Noen ville kalle det massesuggesjon fordi de ikke vet hva de snakker om. Men jeg har erfart det når jeg er alene, uten noe aktivitet... så det er hverken massesuggesjon eller suggesjon i det hele tatt. Min Gud er virkelig. Den hellige Ånd er så virkelig. Han er min beste venn, han er mitt aller aller beste! Det finnes ingen eller ingenting som kan sammenlignes med Han.

Her er noe av teksten fra en sang jeg har sunget i dag. Jeg synger den fordi jeg tror på å proklamere sannheten over geografiske områder, over landet mitt, over fylket jeg bor i! Det finnes nemlig ikke noe annet som kan gi oss frelse, enn Jesus. Det er bare en vei til Gud, og det er gjennom troen på Guds sønn, Jesus Kristus!

I will never be discouraged when I look upon the cross
I will find my way when darkness tries to pull my spirit down
I will run to you, Jesus

Bow my knees at your cross
Cause there is no other name
given to us among men
by which we can be saved
There is no other name!

Jeg kommer til å fortsette å synge det ut, av mine lungers full kraft! Han er alt. Og en dag skal alle knær bøye seg for han. Det er best å gjøre det med en gang! 

Ha en velsignet dag eller kveld fortsatt! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar